Назва | Програма розвитку освіти Попружнянського НВК на 2016- 2020 роки |
Тип Програми | Програма розвитку |
Підстава для розробки Програми | Необхідність удосконалення регіональної системи освіти, вироблення нової освітньої та наукової стратегії із урахуванням перспективи якісних змін в Українській державі |
Нормативно-правова база Програми |
|
Замовник Програми | Відділ освіти Ставищенської районної державної адміністрації |
Розробник Програми | Попружнянський НВК |
Керівники авторського колективу | Шекера О.П. – директор Попружнянського НВК Норець С.І. - вихователь Захожа О.В.- вихователь |
Учасники програми | Попружнянський НВК |
Мета Програми |
|
Завдання Програми |
|
Терміни реалізації Програми | 2016-2020 рр. |
Етапи реалізації Програми |
|
Ресурсне забезпечення Програми | Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових та матеріальних ресурсів (цільових соціальних проектів, інвестицій, благодійних внесків тощо); підвищення ефективності використання бюджетних та позабюджетних коштів; прозорість використання фінансів) |
Структура Програми |
|
Очікувані результати Програми Контроль, корекція та оцінювання Прогграми | Основними результатами розвитку навчального закладу будуть системні позитивні зміни його якості, зокрема: • створення умов функціонування та розвитку освітнього середовища в школі з урахуванням соціально-економічного,культурного потенціалу села, району, суспільних викликів і потреб мешканців у постійно зростаючій якості освіти; • запровадження механізмів освітнього маркетингу для забезпечення рівного доступу дітей до якісної освіти та умов їх творчої реалізації; • підвищення якості психолого-педагогічного та медичного супроводу фізичного й духовного здоров'я дітей, їхня безпека; • створення єдиної виховної системи на засадах цінностей українського народу; • забезпечення зростання якості освіти; • забезпечення комплексної інформатизації; запровадження новітніх інформаційних технологій у навчальний процес, • оновлення матеріально-технічних ресурсів; • підвищення рівня державно-громадської взаємодії в управлінні закладом освіти, забезпечення відкритості функціонування та розвитку. Оцінювання ефективності результатів буде здійснюватися шляхом запровадження системного моніторингу якості освіти в навчальному закладі. Основними результатами розвитку дитячого садка будуть системні позитивні зміни, зокрема: · підвищення якості результатів навчання та виховання випускників д/с; · створення збалансованої бази освітньо-виховної системи, що регулює та забезпечує ефективність реалізації стратегічних напрямків її розвитку; · виховання педагогічних кадрів, здатних працювати на засадах інноваційних підходів до організації освітньо-виховного процесу, дитиноцентризму, власного творчого безперервного професійного зростання; · створення соціально сприятливих умов для здобуття дошкільної освіти; · популяризацією та реалізацією освітніх інновацій відповідно до покращення дієвої системи ресурсного забезпечення дошкільної освіти в ДНЗ; · вдосконалення системи забезпечення розвитку дитини покоління інформаційної епохи; · створення сприятливих умов педагогічним працівникам, підвищення їх соціального статусу, створення оптимальних умов щодо їх професійного вдосконалення та творчості для забезпечення якісної дошкільної освіти дітям; · широка підтримка освітніх реформ в суспільстві; · зміцнення матеріально-технічної бази; Моніторингове дослідження про результати виконання основних завдань програми буде здійснюватися в формі звіту керівника щорічно в травні – червні перед педколективом та громадськістю, а також інформація буде розміщена на web-сайті закладу. Забезпечення умов для розвитку доступної та якісної системи освіти Попружнянського НВК відповідно до вимог суспільства, запитів особистості та потреб держави |
Системний моніторинг реалізації Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості в незалежному оцінюванні якості освіти |
Вступ
Підготовка Програми розвитку системи освіти Попружнянського НВК Ставищенського району Київської області на 2016-2020 роки (далі – Програма) зумовлена процесами модернізації національної системи освіти в Україні, підвищенням ролі регіонального компонента в її розвитку. Особливістю освіти району є її належний соціальний, культурний, науковий потенціал.
Необхідність змін в освітній системі району зумовлена змінами в суспільстві. Через фінансово-економічну нестабільність, нерівномірність бюджетних витрат, соціальну розмежованість у суспільстві недостатньо забезпечені потреби населення в освіті нової якості.
Загальна спрямованість модернізації освіти району полягає у приведенні її у відповідність до європейських стандартів, потреб сучасного життя, цілеспрямованої орієнтації на задоволення запитів жителів села Попружна у якісній та доступній дошкільній та початковій освіті.
Нова Програма визначає стратегічні пріоритети розвитку освіти району, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби.
Програма спрямована на забезпечення особистісного розвитку суб’єктів навчально-виховного процесу, варіативності і відкритості школи, модернізацію змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю і оцінювання, прийняття управлінських рішень.
Програма являє собою комплекс науково-методичних, матеріально-технічних, управлінських проектів із визначенням шляхів їх реалізації та джерел фінансування. У ній максимально враховано суспільні потреби населення щодо рівня освіти, розвиток науково-інформаційних технологій, досягнення в галузі педагогічних новацій.
Програма розвитку освіти Попружнянського НВК Ставищенського району Київської області на 2016-2020 роки покликана змінити ситуацію в позитивному напрямку або надолужити упущене, продовжити формування внутрішньої культури особистості.
Станом на 01.09.2016р. у Попружнянському НВК Ставищенського району
Київської області функціонує:
- початкова школа - (1- 4 кл.);
- дитячий садок - (різновікова група);
Системні зміни в сучасній освіті зумовили нові тенденції розвитку системи освіти села;
- професійний розвиток педагогічних кадрів, забезпечення умов для їх дистанційного навчання; - збереження, оптимізація та покращення матеріально-технічної бази навчального закладу; - організація фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи; - комп’ютеризація та інформатизація загальноосвітнього навчального закладу, створення оптимальної інформаційної інфраструктури.
Реалізація зазначених напрямів освітньої діяльності сприятиме досягненню стратегічної мети розвитку освіти села Попружна Ставищенського району на найближчі роки.
Розділ І . Здоров’я дитини Проект „Школа здоров’я” Мета проекту: формування і розвиток у всіх суб’єктів освітнього процесу культури здоров’я як цілісної категорії, та створення у навчальних закладах району умов, що її формують. Завдання проекту:
· координувати діяльність учасників проекту щодо зміцнення здоров’я підростаючого покоління;
· проводити профілактичну, оздоровчу та еколого-валеологічну освітню діяльність;
· об’єднати зусилля педагогічних колективів, медичних працівників, батьків для реалізації права дітей і підлітків на збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я, що дозволить зробити процес формування здорового способу життя неперервним;
· навчити школярів відповідальному ставленню до власного здоров’я та здоров’я оточуючих як до найвищих індивідуальних та суспільних цінностей;
· створити систему роботи з профілактики та запобігання дитячому травматизму. Навчати дітей правилам, нормам безпечної поведінки, виживання в умовах навколишнього природного середовища, цивілізованого суспільства;
· створити оптимальні соціально-педагогічні умови для розвитку індивідуальних здібностей і творчої самореалізації учнів на уроках фізкультури та в позаурочний час;
· проводити медичний, педагогічний та соціально-психологічний моніторинг, що сприятиме своєчасній оцінці ефективності реалізації проекту;
· здійснювати науково-методичний й інформаційний супровід діяльності шкіл сприяння здоров’ю.
· Пріоритети проекту: виховання дитини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих як до найвищої цінності, формування у школярів свідомої мотивації здорового способу життя.
Шляхи реалізації проекту
1. | Забезпечити проведення медичних оглядів учнів та вихованців д/с навчального закладу. | Щорічно, | Відділ освіти, Попружнянський НВК, Центральна районна лікарня |
2. | Забезпечити навчальний заклад науково-методичною літературою з питань охорони здоров’я. | 2016-2020 | Відділ освіти, районний методичний кабінет, Попружнянський НВК |
3. | Забезпечити якісну ступеневу підготовку педагогічних кадрів з питань формування здорового способу життя та активного й змістовного дозвілля учнівської молоді | 2016-2020 | Районний методичний кабінет |
Організувати проведення з учнями соціально-педагогічних, психологічних та валеологічних групових тренінгів з метою соціалізації особистості. | 2017-2019 | Класовод, вихователі д/с | |
5. | Забезпечити в повному обсязі фінансування раціонального харчування школярів. | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації, керівник навчального закладу |
6. | Здійснювати комплекс заходів щодо попередження травмування та нещасних випадків під час навчально-виховного процесу | 2016-2020 | Попружнянський НВК |
7. | Систематично здійснювати моніторингові спостереження з питань мотивованого ставлення школярів до свого здоров’я та здоров’я оточуючих, екологічної безпеки здоров’я дітей | До 2017 | Попружнянський НВК |
8. | Здійснювати заходи щодо впровадження в дошкільному, загальноосвітньому, навчальному закладі національних та родинно-сімейних традицій здорового способу життя та виховання здорової дитини із залученням батьків до цього процесу | 2017-2019 | Попружнянський НВК |
Очікувані результати:
Розділ ІІ. Дошкільна освіта Проект „Дошкілля” Мета проекту: забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних і фізичних особливостей, культурних потреб; формування у неї моральних норм; набуття життєвого соціального досвіду. Завдання проекту:
Пріоритети проекту: створення належних умов для функціонування системи дошкільної освіти, яка забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, ґрунтується на поєднанні сімейного та суспільного виховання
Шляхи реалізації проекту
1. | Здійснювати облік дітей дошкільного віку, поновлювати банк даних | 2016 | Голова села, директор НВК |
Забезпечувати стовідсоткове охоплення дітей старшого дошкільного віку суспільною дошкільною освітою | 2016-2017 | Директор НВК | |
Забезпечувати організацію харчування учнів та вихованців – дошкільників у навчальному закладі | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації, сільська рада, директор | |
Забезпечити дошкільний навчальний заклад НВК у повній мірі кваліфікованими кадрами | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації | |
Систематично здійснювати діагностику стану забезпеченості дошкільного навчального закладу кадрами; | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації директор |
Очікувані результати:
Розділ ІІI. Матеріально-технічне забезпечення Проект „Оновлена школа” Мета проекту: забезпечення в навчальному закладі належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог Завдання проекту:
провести комплекс енергозберігаючих заходів по утепленню фасадів, заміні вікон;
провести заміну або зміцнення дерев’яних перекриттів з урахуванням сучасних технологій.
забезпечити у навчальному закладі належні умови для навчання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, педагогічних, технічних вимог.
поліпшити умови експлуатації та утримання будівель загальноосвітнього навчального закладу ;
забезпечити належний стан шкільного даху, його безпечну експлуатацію та збереження;
виконати капітальний ремонт за новітніми технологіями, які передбачають тривалий гарантійний термін експлуатації;
забезпечити навчальний заклад сучасними меблями відповідно до санітарно-гігієнічних та естетичних вимог, створити сприятливі та комфортні умови для організації навчально-виховного процесу, забезпечення в першу чергу необхідними шкільними меблями учнів 6 - річного віку;
забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних вимог безпечні умови для навчання та життєдіяльності в навчальному закладі;
вжити додаткових заходів щодо збільшення частки спеціальних коштів за рахунок благодійних внесків, здачі в оренду приміщень, які не використовуються, надання платних послуг.
Пріоритети проекту: здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази навчального закладу. Шляхи реалізації проекту
1. | Завершити оформлення документів, що посвідчують право постійного користування на земельну ділянку,на якій розміщені будівля школи та пришкільна територія. | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації, сільська рада, директор |
2. | Проводити технічний аналіз стану приміщення навчально-виховного комплексу | Постійно | Директор НВК |
3. | Проводити планові ремонтні роботи фасаду, капітальний ремонт покрівлі навчального закладу та господарських будівель. | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації, сільська рада директор НВК |
4. | Регулярно проводити заміну та оновлення шкільних меблів | 2016- 2020 | Віділ освіти, сільська рада, директор НВК |
5. | Проводити розчистку та вирубку аварійних дерев на території НВК | 2016-2020 | Сільська рада, директор НВК |
6. | Провести капітальний ремонт та переобладнання спальної кімнати дитячого садка. | 2016-2020 | сільська рада, директор НВК |
7. | Провести капітальний ремонт та заміну каналізаційних труб у навчальному закладі. | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації, сільська рада, директор НВК |
8. | Забезпечити навчальний заклад довідковою літературою, демонстраційними таблицями, дидактичними матеріалами, інструментами, приладами, моделями, технічними засобами навчання відповідно до Переліку навчально-наочних посібників та лабораторного обладнання, рекомендованого Міністерством освіти інауки України | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації, директор НВК |
9. | Здійснювати ремонт та оновлення комп'ютерної техніки у навчальному закладі | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації, директор НВК |
Очікувані результати:
Розділ ІV. Національно-патріотичне виховання.
ЦІЛЬОВИЙ ПРОЕКТ «Національно-патріотичне виховання учнів»
Мета проекту: сприяння вихованню у молодого покоління почуття патріотизму, формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності, забезпечення створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку.
Завдання проекту:
- формування в учнів національної свідомості, почуття національної гідності та патріотизму;
- виховання громадянина-патріота, який усвідомлює взаємозв'язок ідей індивідуальної свободи, прав людини;
- формування в учнів культури соціальних, економічних і політичних стосунків, пошани до національно-культурних цінностей інших народів;
- виховання в учнів міцної віри у власні сили й глибокого переконання щодо своєї причетності до розбудови Української національної держави; формування серед молоді впевненості, що саме вона творить українську націю, а відтак несе повну відповідальність за її майбутнє;
Шляхи реалізації проекту
№ п/п | Зміст | Термін виконання | Виконавець |
1. | Поєднання і координація зусиль НВК та місцевих органів влади у роботі щодо патріотичного виховання молоді. | 2016-2020 | Адміністрація НВК, сільська рада |
2. | Розробити план заходів патріотичного та національного виховання учнів та вихованців д/с. | 2016 | Класовод, вихователі д/с |
3. | Забезпечити використання державної символіки України у навчально-виховному процесі НВК Впровадити в практику роботи НВК традицію щоденно розпочинати заняття з підняття Державного Прапора та виконання Державного Гімну України | 2016-2020 | Директор НВК |
4. | Забезпечити висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються в НВК в засобах масової інформації, на сайті закладу. | систематично | Класовод,вихователі д/с, відповідальний за функціонування веб-сайту НВК. |
5. | Брати участь у виховних заходах, які проводяться на території села. | 2016-2020 | Педколектив |
6. | До Дня захисника Вітчизни провести: - зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни, війни в Афганістані, військовослужбовцями; учасниками АТО. | Лютий щорічно, | Директор НВК, Класовод, вихователі НВК |
7. | До Дня українського козацтва провести зустрічі з представниками козацьких формувань. | Жовтень 2016 | Класовод |
8. | До Дня скорботи і пам’яті жертв Голодомору в Україні провести: - уроки-реквієми, - перегляд фільмів, - участь у Всеукраїнській акції «Запали свічу пам’яті» | 20 – 23 листопада (за окремим планом) | Класовод |
9. | Організація заходів з відзначення найбільших духовних свят українського народу (Різдво Христове, Великдень, Трійця, Покрова). | відповідно до календаря свят (щорічно) | Класовод, вихователі д/с |
10. | Активно долучатися до сільських заходів з відзначення дня народження Т.Шевченка: | Протягом 2016-2020 | Педколектив |
11. | Провести заходи до визначних дат України: До Дня соборності України: До Дня пам’яті героїв Крут. До Міжнародного дня рідної мови. До Дня вшанування учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС. До Дня слов'янської писемності і культури. До Дня пам’яті жертв політичних репресій. З нагоди святкування Дня Конституції України. До Дня Державного Прапора та до Дня Незалежності України. | 2016-2020 щорічно | Педколектив |
Очікувані результа- визначення стратегічних напрямків діяльності з патріотичного та національного виховання;
- впровадження передових інноваційних освітньо-виховних технологій в сучасну систему патріотичного виховання;
- налагодження взаємозв’язку і взаємодії між суб’єктами патріотичного виховання;
- активізація співпраці з ветеранськими, молодіжними, військово-спортивними та іншими громадськими організаціями;
- розвиток в учнів загальнолюдських цінностей, національної гордості, культури міжнародних відносин, морально-психологічних якостей громадянина патріота.
- поглиблення знань про кращі традиції українського народу, процесу формування у молоді пріоритетності, високих моральних, культурних, загальнолюдських цінностей, утвердження патріотизму та національної свідомості, що сприятиме зміцненню духовної, моральної єдності суспільства в цілому.
Розділ V. Післядипломна освіта Проект "Професійний розвиток педагогічних та управлінських кадрів”
Мета проекту: створення оптимальних умов для якісного професійного розвитку педагогічних, управлінських кадрів району в міжатестаційний період. Завдання проекту:
- забезпечити постійний організаційно-управлінський і науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних, управлінських та методичних кадрів району;
- підготовка педагогічних працівників до використання сучасних педагогічних, інформаційних і телекомунікаційних технологій у педагогічній, управлінській та методичній практиці;
- створювати умови для постійного професійного розвитку персоналу закладу; Пріоритети проекту: цінність інноваційного розвитку, що розкривається у трьох аспектах: розвиток системи післядипломної педагогічної освіти (змісту, засобів, технологій); розвиток суб'єктів системи післядипломної педагогічної освіти району (персоналу закладу, педагогічних, управлінських і методичних кадрів району); соціально-економічний та культурно-освітній рівень засобами освіти. Шляхи реалізації проекту:
1. | Впроваджувати сучасні технології та методики підвищення кваліфікації педагогів протягом міжатестаційного періоду | 2016-2020 | Районний методичний кабінет, директор, педколектив. |
2. | |||
5. | Поновлювати електронний банк даних матеріалів перспективного педагогічного досвіду вчителів району, розширити медіатеку, електронні каталоги бібліотеки методичного кабінету | 2016-2020 | Директор НВК, педколектив |
6. | Організувати системну роботу щодо професійного розвитку та формування управлінської компетентності керівника навчального закладу | 2016-2020 | Відділ освіти райдержадміністрації |
8. | Сприяти розвитку системи організаційно-консультативної, адресної методичної допомоги педагогічним працівникам , в тому числі молодим педагогам | 2016-2020 | Районний методичний кабінет, директор НВК |
Очікувані результати:-оновлення змісту підготовки педагогічних працівників, системи неперервної педагогічної освіти протягом усього життя з урахуванням вимог сучасного інформаційно-технологічного суспільства; - створення діяльнісно-орієнтованої системи професійної підготовки вчителів; - забезпечення професійного розвитку педагогічних, управлінських кадрів; - здійснення науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу; - готовність педагогів до неперервного підвищення кваліфікації:
змотивованість до професійного розвитку та самореалізації; володіння знаннями сучасної філософії освіти, педагогіки, психології, дидактики, теорії управління; володіння інноваційними технологіями та їх впровадження у практику роботи.