Працівники дошкільного закладу роблять все для того, щоб виховати гармонійно розвинену, впевнену в собі, цілеспрямовану особистість. У дошкільному закладі створені умови для реалізації дитиною свого природного потенціалу, розвитку базових якостей особистості, формування дитячої творчості, вміння створювати та реалізовувати власні задуми. В своїй роботі педагоги закладу керуютьсяпринципами:-відкриття власного внутрішнього світу дитини,прагнень,думок;-набуття знань,умінь,які грунтуються на розвитку практичного,чуттєвого,індивідуального досвіду.
Завдання: забезпечити кожній дитині можливість успішного, радісного росту укожному віковому періоді. Мета: оволодіти необхідними уміннями та навичкаминавколишнього життя.
1. Життєва позиція: визначеність поглядів на життя та його сенс, усвідомлене та етичне спрямування активності.
2. Загальна культура: розвинені духовні й естетичні потреби, культура поведінки та мови, зовнішній вигляд.
3. Педагогічна спрямованість: любов до дітей, інтерес до педагогічної діяльності, потреба займатися нею.
4. Моральні якості: доброта, щирість, правдивість, працелюбність, справедливість, сумлінність, відповідальність (тощо).
5. Дидактичні здібності: володіння методикою виховання дошкільнят, уміння систематизувати матеріал і доступно викласти його, обґрунтувати.
6. Вольові якості: самостійність, цілеспрямованість, сміливість, наполегливість, витримка.
7. Експресивно-мовленнєві здібності: виразність міміки, мовлення, жестів, рухливість.
Вважають, що найчеснішим є безсловесне спілкування. Дитина може інтуїтивно визначити, хто її любить, а хто - ні, хто як до неї ставиться, а сьогоднішні діти відчувають це ще тонше й сильніше. Виховувати ефективно, не витрачаючи зайвих слів, допоможе, як зазначала Марія Монтессорі, вже саме ставлення до дитини. Добре ставлення - це доброзичлива, спокійна увага, усмішка, контакт очей, підбадьорливий жест, лагідний дотик, погладжування по голові, руці. Але є й інше - недобре ставлення. Його ознаки - відштовхувальний жест, цілковита відсутність інтересу, надто серйозний або сердитий погляд, в'їдлива посмішка, зневажлива міміка, байдуже знизування плечима тощо. У роботі з дошкільнятами таких жестів слід уникати.
8. Організаторські здібності: вміння згуртувати, впорядкувати.
9. Комунікативні здібності: відкритість до людей, уміння встановлювати з ними контакти, підтримувати ділове й особисте спілкування.
10. Перцептивні здібності: спостережливість, розуміння внутрішніх станів інших людей, здатність адекватно відгукуватися на них.
11. Креативність: схильність до творчості, до реалізації творчої діяльності, відкритість інноваціям.
12. Сугестивні здібності: здатність переконувати, обґрунтовувати, доводити, певним чином навіювати.
13. Високий рівень знань - спеціальних і загальних.
14. Особливості уваги: здатність розподіляти увагу на всю групу дошкільнят і водночас зосереджувати її на окремій дитині.
15. Зовнішні дані: привабливість, відсутність яскраво виявлених фізичних та мовних вад.
1. Якщо виникне сумнів, як вести себе по відношенню до іншої людини, постарайтесь поставити себе на місце тієї людини.
2. Не нав’язуйте своїх думок і смаків іншим.
3. Не дозволяйте собі грубі, безапеляційні судження.
4. Ні з ким не обговорюйте особисті стосунки колег.
5. Ніколи ні з ким не з’ясовуйте відносин у присутності сторонніх осіб.
6. Не ставте колег у незручне становище при сторонніх, зробіть вигляд, що не помітили їхніх промахів.
7. Вмійте берегти та поважати самолюбство і гідність інших людей.
8. У будь – якій конфліктній ситуації вчіться знаходити і пропонувати розумне оптимальне рішення для врегулювання конфлікту.
9. Будьте толерантними за будь – яких обставин.
10. Вчіться мати тверду життєву позицію з будь – якого питання, грамотно, культурно її відстоювати.
11. У будь – якій життєвій ситуації пам’ятайте: Ви – педагог, з Вас беруть приклад інші.
12. Пам’ятайте золоте правило етики: ставтесь до людей так, як би Ви хотіли, щоб вони ставились до Вас.
БУДЬТЕ ПИЛЬНІ, АДЖЕ У ВАШИХ РУКАХ ДИТИНСТВО!
Ці слова відомого українського мудреця-гуманіста Григорія Сковороди найбільш влучно відображають актуальну проблему сьогодення: проблему взаєморозуміння.
Толерантність передбачає всього лише нормальні цивілізовані стосунки між людьми, усвідомлення того, що світ і соціальне середовище багатомірні, а, отже, і погляди на цей світ різні, вони не можуть і не повинні зводитися до одноманітності або бути на чиюсь користь.
Старше покоління та й люди середнього віку добре пам'ятають, що ще років 15-20 тому ніде не чутно було слова «толерантність», його тоді майже не вживали. Хоча це слово досить старе і означало колись «терпіння». Сьогодні все інакше - це слово постійно на слуху, на вустах.
· Терпиме ставлення до чужої думки;
· Іншої релігії;
· Інакшої поведінки;
· Честі і гідності інших людей;
· Здатність поставити себе на місце іншої людини;
· Повага;
· Прийняття і правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу;
· Форм самовираження та способів прояву людської індивідуальності.
Сьогодні, доводиться визнати, що прогрес, досягнутий людством у різних сферах, не призвів до порозуміння між людьми. Колись Бернанд Шою сказав: «Тепер, коли ми навчилися літати по небу, як птахи, плавати під водою, як риби, нам бракує тільки одного: навчитися жити на землі, як люди». З кожним днем світ жорстокішає.
Непоодинокими стають акти нетерпимості, насильства, тероризму, агресивного націоналізму, расизму, дискримінації. Особливо це становить загрозу дитячому та молодіжному середовищу, оскільки в цьому віці психіка ще не зміцнилася, в дитини відсутній життєвий досвід. Незавжди діти можуть відрізнити, які моральні цінності їм нав'язують. Взаємна нетерпимість, злоба, агресивність все частіше притаманні дитячому та молодіжному середовищу. Значною мірою в цьому винні засоби масової інформації та соціальне оточення дітей та підлітків. Тому доцільно проводити такі декадники толерантності у дошкільних закладі. Завдяки тим заходам ми намагаємось розкрити зміст понять добра, зла, дружби, співчуття. Час проведення декадника припадає на листопад місяць, і це недарма, адже у 1995 році на ХХVІІІ Генеральній конференції ЮНЕСКО її учасники проголосили 16 листопада Міжнародним днем толерантності і прийняли «Декларацію принципів толерантності» відтоді цей день щороку від знають у країнах-членах цієї організації.